Adjuwant Paclitaxel i Trastuzumab dla Node-ujemnego, HER2-dodatniego raka piersi AD 5

Do czasu ostatecznej analizy 29 pacjentów opuściło badanie: 2 pacjentów zmarło z przyczyn niezwiązanych z rakiem piersi (0,5%), 17 pacjentów wycofało zgodę (4,2%), a 10 zostało straconych w celu obserwacji (2,5%) (Rysunek 1). Średni czas obserwacji wynosił 4,0 roku; maksymalny okres obserwacji wynosił 6,2 roku. Skuteczność
Tabela 2. Tabela 2. Zdarzenia obserwowane dla podstawowego punktu końcowego przeżycia bez choroby. Rysunek 2. Ryc. 2. Prawdopodobieństwa przeżycia wolnego od choroby i okresu wolnego od nawrotu.Panel A pokazuje prawdopodobieństwo przeżycia wolnego od choroby w zamierzeniu leczonych w populacji, a panel B – okres wolny od wznowy w populacji, która miała zamiar leczyć (w przeciwieństwie do czasu przeżycia wolnego od nawrotu, przerwa bez nawrotów nie obejmowała zgonu z powodu raka innego niż rak piersi). Cieniowanie w panelach A i B oznacza 95% przedziały ufności. Panel C pokazuje prawdopodobieństwo przeżycia wolnego od choroby w zależności od wielkości guza, a panel D – prawdopodobieństwo przeżycia wolnego od choroby w zależności od receptora hormonalnego (HR, receptor estrogenowy lub receptor progesteronowy). Znaki tyknięcia oznaczają czas cenzury dla pacjentów, którzy nie mieli nawrotu.
W sumie 12 pacjentów miało inwazyjne choroby lub zmarło (Tabela 2): 2 miało odległe przerzuty (z których jeden był HER2-ujemny), 4 miało miejscowe lub regionalne nawroty, 4 miało raka piersi z drugiej strony (3 z nich miało HER2-ujemny raka piersi), zmarł na szybko postępującym pierwotnym raku jajnika, a zmarł na udar po uczestnictwie w badaniu przez 71 miesięcy. Czterech pacjentów miało zdarzenie, które nie zostało uznane za nawrót choroby inwazyjnej (drugie, pierwotne raki bez pęcherzyków w pęcherzu, tarczycy lub płucach), a dane dla tych pacjentów zostały ocenzurowane w dniu rozpoznania drugiego nowotworu; 4 pacjentów otrzymało diagnozę raka przewodowego in si tu (przypadek nie zaklasyfikowany jako nawrót choroby inwazyjnej) i nadal obserwuje się nawrót choroby inwazyjnej. Zgodnie z sekwencyjnym testem Poissona główny wynik był bardzo istotny (P <0,001). Wykres Kaplana-Meiera i 95% przedział ufności dla przeżycia wolnego od choroby inwazyjnej (Figura 2A) wykazują 3-letni wskaźnik 98,7% (95% przedział ufności [CI], 97,6 do 99,8). Wyniki pacjentów nawet przekroczyły 95% 3-letnią stopę przeżycia wolną od choroby inwazyjnej, która określiła sukces w zasilaniu badania w celu odrzucenia hipotezy zerowej (nieskorygowany model Poissona, P <0,001).
Czas trwania okresu wolnego od wznowy (który w odróżnieniu od przeżycia wolnego od nawrotu nie obejmował zgonu z powodu raka innego niż rak piersi) zgodnie ze standaryzowanymi punktami końcowymi skuteczności15 był uważany za punkt rozpoznawczy. Sześciu pacjentów miało nawrót lokalny lub regionalny lub odległe nawroty lub zmarło na raka piersi (tabela 2) [patrz też: wał passavanta, herbata oolong właściwości, internista wikipedia ]

Powiązane tematy z artykułem: herbata oolong właściwości internista wikipedia wał passavanta