Adjuwant Paclitaxel i Trastuzumab dla Node-ujemnego, HER2-dodatniego raka piersi AD 7

Schematy te wiążą się z istotnymi efektami toksycznymi i są powszechnie stosowane u pacjentów, którzy mają znacznie większe ryzyko nawrotu choroby, zgodnie z wynikami randomizowanych badań. 5-8 Badania te objęły ograniczoną liczbę pacjentów z rakiem piersi w stadium I. We wspólnej analizie tylko 5,7% pacjentów miało chorobę węzłową ujemną.8 Zarówno badanie Herceptin Adjuvant (HERA) (2 lata w porównaniu z rokiem adiuwantu trastuzumabu w przypadku HER2-dodatniego raka piersi), jak i Międzynarodowa Grupa Badawcza Cancer Cancer 006 Badanie (BCIRG-006) obejmowało większą liczbę pacjentów z ujemnym węzłem, w tym ograniczoną liczbę pacjentów z chorobą stopnia I.6,7 Tylko badanie BCIRG-006 pozwoliło na przyjęcie pacjentów z guzami z guzem ujemnym, mierzącymi mniej niż cm w największym wymiarze. W naszej próbie prospektywnie zastosowaliśmy terapię adjuwantową tylko u pacjentów z małymi guzami z dodatnim guzem HER2-dodatnim i stosowaliśmy sche mat leczenia podobny do ACTH, ale pomijając doksorubicynę i cyklofosfamid. Wyniki sugerują niskie ryzyko nawrotu raka (mniej niż 2% po 3 latach) przy schemacie, w którym wskaźnik poważnych efektów toksycznych był niski (przy częstości niewydolności serca wynoszącej tylko 0,5%).
Wyniki należy rozważyć w kontekście kilku badań, w których oceniano ryzyko nawrotu choroby u pacjentów, którzy nie otrzymywali trastuzumabu lub, w większości przypadków, chemioterapii. Ograniczenia tych badań są jasne; obejmowały one skromną liczbę pacjentów i istniały uprzedzenia związane z ich retrospektywnymi projektami. Największe z badań dotyczyło 520 pacjentów w bazie danych NCCN, którzy mieli małe raki HER2-dodatnie (nowotwory do cm w największym wymiarze) .10 Pięcioletnia stopa przeżycia bez odległych nawrotów wynosiła 94% dla pacjentów z Guzy z niedoborem receptorów hormonalnych T1bN0, 93% w przypadku guzów z receptorem hormonu T1aN0 i 94 do 96% u pacjentów z chorobą pozytywną względem receptora hormonu T1a-bN0. Badanie przeprowadzone przez MD Anderson Cancer Center sugeruje, że wśród 98 pacjentów z nowotworami HER2-bN0 HER2, 5-letni odsetek przeżyć bez nawrotów wynosił 77,1%, a 5-letni odsetek przeżyć bez odległych nawrotów wynosił 86,4%. % .11 W badaniu 117 guzów z dodatnim węzłem HER2-dodatnim, mierzących do 2 cm w największym wymiarze w rejestrze guza w Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie, 10-letni odsetek przeżycia bez nawrotów wynosił 68,3% wśród pacjentów z guzami z niedoborem receptorów hormonalnych i 77,5% wśród pacjentów z guzami dodatnimi pod względem receptorów hormonalnych.17 Chociaż wskaźniki nawrotów różnią się w tych badaniach, stawki wahają się od około 5 do 30%, a odległe nawroty występują nawet w 20% pacjenci z guzami o średnicy do cm w największej średnicy [więcej w: otwieranie drzwi, kontenery na gruz, kabiny toaletowe ]