Iwabradyna w stabilnej chorobie niedokrwiennej serca bez klinicznej niewydolnosci serca AD 3

Wykluczono pacjentów z dysfunkcją lewej komory (frakcja wyrzutowa lewej komory ? 40%) lub niestabilną chorobą sercowo-naczyniową. Dodatkowe szczegóły dotyczące kryteriów selekcji, włączenia i wykluczenia podano w tabeli S1 w dodatkowym dodatku, dostępnym pod adresem. Interwencje i oceny
Po udzieleniu pisemnej świadomej zgody, wszyscy uczestnicy weszli w fazę docierania od 2 do 4 tygodni, aby potwierdzić kwalifikowalność i stabilność kliniczną. Wszyscy pacjenci, których kwalifikowalność i stabilność kliniczna zostali potwierdzeni i którzy zastosowali lek badany podczas fazy docierania, zostali losowo przydzieleni za pomocą interaktywnej odpowiedzi głosowej lub systemu odpowiedzi na obecność iwabradyny w dawce 7,5 mg. dwa razy na dobę lub porównywano placebo (z wyjątkiem pacjentów w wieku ?75 lat, którzy otrzymywali 5,0 mg dwa razy na dobę). Randomizacja była stratyfikowana zgodnie z ośrodkiem badania i stanem wyjściowym w odnie sieniu do dławicy piersiowej (brak objawów lub klasa CCS I w porównaniu z klasą CCS ?II). Pacjenci i badacze nie byli świadomi wykonywania zabiegów.
Oprócz badanego leku, uczestnicy otrzymywali stabilną terapię podstawową zgodnie ze współczesnymi wytycznymi (szczególnie aspiryna, statyny, inhibitory konwertazy angiotensyny [ACE] [klasa I, poziom dowodu A we wszystkich wytycznych] i beta-blokery [klasa I, poziom wiarygodności B we wszystkich wytycznych]) 13,14 Leczący klinicyści otrzymali zalecenia dotyczące dostosowania dawki beta-adrenolityku w celu osiągnięcia największej skuteczności przed fazą docierania i utrzymania stałej dawki w późniejszym czasie.
Wizyty kontrolne następowały po 1, 2, 3 i 6 miesiącach, a następnie co 6 miesięcy. Dawkę badanego leku można było skorygować do 5,0, 7,5 lub 10,0 mg dwa razy na dobę, w zależności od częstości akcji serca mierzonej za pomocą elektrokardiografii przy każdej wizycie (docelowa cz stość akcji serca, 55 do 60 uderzeń na minutę) i objawów bradykardii. Jeśli pacjent otrzymywał najniższą dawkę, leczenie przerwano, gdy częstość akcji serca była mniejsza niż 45 uderzeń na minutę, jeśli wystąpiła objawowa bradykardia lub gdy częstość akcji serca wynosiła mniej niż 50 uderzeń na minutę, które utrzymywały się w nowo zaplanowanym wizyta kontrolna tydzień później.
Punkty końcowe
Pierwszorzędowym punktem końcowym był zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych lub niezakaźny zawał mięśnia sercowego. Wtórne punkty końcowe obejmowały elementy pierwotnego punktu końcowego – zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych i nieinatalny zawał mięśnia sercowego – a także zgon z dowolnej przyczyny. Opis wszystkich drugorzędowych punktów końcowych podano w tabeli S2 w dodatkowym dodatku. Inne zmienne ocenione podczas badania obejmowały częstość akcji serca (u wszystkich pacjentów) i zmianę objawów dusznicy bolesnej (u pacje ntów z dławicą na początku badania) [więcej w: herbata oolong właściwości, skierowanie do sanatorium nfz kolejka, ginekolog na nfz lublin ]

Powiązane tematy z artykułem: ginekolog na nfz lublin herbata oolong właściwości skierowanie do sanatorium nfz kolejka