Nie zawierające polimerów powlekane lekiem stenty wieńcowe u pacjentów z wysokim ryzykiem krwawienia cd 5

Następnie przeprowadzono wstępną analizę przewagi pod kątem pierwszorzędowego punktu końcowego bezpieczeństwa (współczynnik ryzyka, 0,71, 95% CI, 0,56 do 0,91, P = 0,005 dla wyższości). Krzywe czasu do wystąpienia dla głównego punktu końcowego bezpieczeństwa pokazano na rysunku 2A. Po 390 dniach główny punkt końcowy skuteczności (klinicznie prowadzona rewaskularyzacja docelowej zmiany chorobowej) wystąpił u 59 pacjentów (5,1%) w grupie stentów powlekanych lekiem oraz u 113 pacjentów (9,8%) w grupie nagich metal-stentów (szacowana różnica ryzyka, -4,8 punkty procentowe, 95% CI, -6.9 do -2,6, współczynnik ryzyka, 0,50, 95% CI, 0,37 do 0,69, P <0,001) (tabela 2). Krzywe czas do zdarzenia dla głównego punktu końcowego skuteczności pokazano na Figurze 2B.
Dodatkowe analizy
Istotne różnice między obiema grupami obserwowano również w odniesieniu do innych punktów końcowych rewaskularyzacji oraz w odniesieniu do zawału mięśnia sercowego (tabela 2 i fig. S1 w dodatkowym dodatku). Wśród podtypów zawału mięśnia sercowego opartych na trzeciej uniwersalnej definicji zawału serca typ (spontaniczny zawał mięśnia sercowego) i typ 4c (zawał mięśnia sercowego związany z restenozą w stencie) występowały istotnie rzadziej w grupie stentów powlekanych lekiem niż w grupa bare-metal-stent (tabela S3 w dodatkowym dodatku). Wskaźniki krwawienia według kryteriów BARC były podobne w obu grupach (tabela 2 i ryc. S1 w dodatkowym dodatku). Wyniki w analizie potraktowanej analogicznie były podobne do analizy zamiaru leczenia (tabela S4 w dodatkowym dodatku).
Rysunek 3. Rycina 3. Podgrupa Analizy dotyczące podstawowego bezpieczeństwa i skuteczności Punkty końcowe po roku. Powoduje, że CRUSADE (Czy szybkie leczenie stratyfikacyjne niestabilnych pacjentów z dławicą może powstrzymać niekorzystne wyniki z wczesnym wdrożeniem wytycznych American College of Cardiology / American Heart Association ) Skala ryzyka krwawienia8 mieści się w zakresie od do 100, przy czym wyższe wyniki wskazują na większe ryzyko poważnego krwawienia. Mediana 35 punktów w naszej próbie została wybrana jako wartość odcięcia. Rak wykluczał raka skóry. ACS oznacza ostry zespół wieńcowy i doustną antykoagulację OAC.
Wstępnie zobrazowane porównania podgrup pod kątem głównych punktów końcowych skuteczności i bezpieczeństwa przedstawiono na rysunku 3; analiza podgrup post hoc oparta na granicy wieku 75 lat została przedstawiona w tabeli S5 w dodatkowym dodatku. Analizy te wykazują spójny efekt leczenia w większości podgrup. Jednak testy interakcji sugerowały niejednorodność efektu leczenia w odniesieniu do pierwotnego punktu końcowego bezpieczeństwa w zależności od tego, czy pacjent był leczony z ostrym zespołem wieńcowym. Heterogeniczność efektu leczenia w odniesieniu do punktu końcowego skuteczności pierwotnej była zasugerowana w podgrupach zdefiniowanych w zależności od obecności lub braku niewydolności nerek przy przyjęciu, wynik na CRUSADE (Can Rapid Risk Stratification of Unstable Angina Pacjenci tłumią niekorzystne wyniki z wczesnym wdrożeniem American College of Cardiology / American Heart Association Guidelines) skalę ryzyka krwawienia, 8 i status w odniesieniu do niedokrwistości, transfuzji lub krwawienia prowadzącego do hospitalizacji.
Dyskusja
W badaniu LEADERS FREE z udziałem pacjentów z wysokim ryzykiem krwawienia, u których wykonano PCI, częstość złożonego pierwotnego punktu końcowego bezpieczeństwa śmierci sercowej, zawału mięśnia sercowego lub zakrzepicy w stencie była istotnie niższa w przypadku braku umiremolimusu wolnego od polimeru BioFreedom i nośnika. powlekany stent niż z podobnym stentem z gołego metalu
[przypisy: odzież medyczna, sprzątanie biur, zamiatarki ]