Objawia sie to stawianiem sie wzdetych petli jelita lezacych w srodkowej czesci brzucha

Objawia się to stawianiem się wzdętych pętli jelita leżących w środkowej części brzucha. Stawianie się można prześledzić aż do prawego dołu biodrowego; 3) stale w tym samym miejscu brzucha utrzymujący się odgłos Opukowy metaliczny, zależny od znacznego rozdęcia jelita doprowadzającego, przemawia za siedzibą zwężenia w jelicie grubym, ponieważ pętle jelita cienkiego nie są zazwyczaj tak silnie rozdęte, by mógł powstać odgłos opukowy metaliczny; 4) jeżeli wzdęta pętla wychodzi z okolicy lewego dołu biodrowego i sięga swym szczytem daleko ku górze i w prawo, to zwężenie znajduje się w dolnej części okrężnicy esowatej; 5) ponieważ wsysanie jest najwybitniejsze w jelicie cienkim, zwłaszcza ,w górnej jego części, przeto ilość moczu w zwężeniu jelita cienkiego jest zmniejszona, w zwężeniu zaś jelita grubego prawidłowa; 6) w zwężeniu jelita cienkiego stwierdza się znaczną indoksylurię jako wyraz wsysania się indolu powstającego w większej- ilości wskutek działania soku trzustkowego na zalegające białko zawartości jelitowej powyżej zwężenia. W zwężeniu jelita grubego ilość indoksylu w moczu Jest prawidłowa, Zachowanie się ilości moczu i indoksylu w moczu nie ma znaczenia różnicowego, gdy do zwężenia jelita grubego dołączy się zapalenie otrzewnej, ono bowiem przebiega ze zmniejszeniem ilości moczu i -ze znaczniejszą indoksylurią; 7) w. określeniu siedziby zwężenia dopomaga stwierdzenie przyczyny wywołującej, np. wykrycie guza, przebyte zapalenie wyrostka robaczkowego, zwłaszcza jeżeli okres pooperacyjny przebiegał z przewlekłym ropieniem. Rozpoznanie zwężenia jelit oraz jego siedziby może być ułatwione przez badanie radiologiczne przewodu pokarmowego. [więcej w: problemy z pamięcią u dzieci choroby, codzienne zabiegi laserowe szczecina, zabiegi laserowe szczecin ]

Powiązane tematy z artykułem: problemy z pamięcią u dzieci choroby skierowanie do szpitala druk zabiegi laserowe szczecin