Prezace sie petle jelitowe staja sie widoczne ponad poziomem sasiedniej czesci brzucha

Prężące się pętle jelitowe stają się widoczne ponad poziomem sąsiedniej części brzucha. Stawianie się jelit ma-charakter okresowy: po wzmożonym skurczu następuje rozluźnienie mięśni. W okresie wzmożonych ruchów robaczkowych osłuchiwaniem stwierdza się, nieraz już z oddali, kruczenia, i pluskania. Znikają one tak, jak i wzmożone ruchy robaczkowe, gdy mięśnie jelitowe ulegną porażeniu. Ilość dobowa moczu zmniejsza się tym bardziej, im w wyższym odcinku jelita powstaje niedrożność, a to wskutek tego, że wsysanie płynów odbywa się przede wszystkim w górnej części jelita cienkiego. W niedrożności jelita grubego ilość indoksylu w moczu jest początkowo prawidłowa, natomiast niedrożność jelita cienkiego cechuje wzmożona inaoksyluria, nieraz już pierwszym dniu choroby, zależnie od wytwarzania się w jelicie cienkim indolu. Wzmożenie indoksylu w moczu w niedrożności jelita grubego spostrzega się dopiero po kilku dniach choroby, gdy jego zawartość zostanie zarzucona do jelita cienkiego, wywołując w nim procesy gnilne, albo gdy dołączy się zapalenie otrzewnej. Ogólny stan chorego może pozostawać przez dłuższy czas dobry, jeżeli nie wpływa nań choroba doprowadzająca do niedrożności. Gdy jednak nastaną już napady silnych bólów kurczowych w brzuchu, duże wzdęcie brzucha utrudniające-oddychanie i pracę serca, a przede wszystkim wymioty kałowe, wtedy stan chorego zaczyna się szybko pogarszać i wreszcie chory ginie zachowując przytomność umysłu przeważnie do ostatniej chwili. [przypisy: leczenie chrapania warszawa, skręcenie stawu skokowego, Kabiny Sanitarne ]

Powiązane tematy z artykułem: Kabiny Sanitarne leczenie chrapania warszawa skręcenie stawu skokowego