Randomizowana próba Rosuwastatyny w zapobieganiu żylnej chorobie zakrzepowo-zatorowej cd

Przypadki żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej obejmowały wszystkie przypadki zdiagnozowania zatorowości płucnej lub zakrzepicy żył głębokich. Poszukiwaliśmy również potwierdzających dowodów w postaci potwierdzającego testu diagnostycznego, rozpoczęcia leczenia przeciwzakrzepowego lub śmierci, która prawdopodobnie była spowodowana zatorowością płucną. Zakrzepica żył głębokich lub zatorowość płucna została sklasyfikowana jako niesprowokowana, jeśli wystąpiła w przypadku braku niedawnych urazów, hospitalizacji lub zabiegu chirurgicznego (tj. W ciągu 3 miesięcy przed wystąpieniem zdarzenia) oraz przy braku złośliwego stanu, który został wcześniej zdiagnozowany lub do 3 miesięcy po wydarzeniu. Zaburzenie zakrzepowe zaklasyfikowano jako wywołane, jeśli wystąpiło u pacjenta z rakiem lub jeśli wystąpiło podczas lub wkrótce po urazie, hospitalizacji lub zabiegu chirurgicznym.
30 marca 2008 r. Komitet sterujący ds. Próby zaakceptował zalecenie niezależnej Rady ds. Monitorowania danych i bezpieczeństwa, aby zakończyć badanie na podstawie przekonujących dowodów skuteczności w odniesieniu do połączonego pierwotnego punktu końcowego zawału mięśnia sercowego, udaru, rewaskularyzacji tętnic, hospitalizacja z powodu niestabilnej dławicy piersiowej lub potwierdzona zgonem z przyczyn sercowo-naczyniowych. Kontynuacja tego badania po zakończeniu podstawowych i drugorzędnych punktów końcowych badania. Jednak kontynuacja w odniesieniu do bezpieczeństwa dla wcześniej określonych drugorzędowych punktów końcowych (tj. Żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, cukrzyca, odstawienie badanego leku z powodu zdarzenia niepożądanego, złamania kości, jakakolwiek śmierć i śmierć z przyczyn pozakardio- sposób dla każdego uczestnika badania do daty, w której pojawił się on na oficjalną wizytę kontrolną i przerwał terapię. Ostatnia wizyta zamykająca miała miejsce 20 sierpnia 2008 r.
Analiza statystyczna
Wszystkie analizy żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej przeprowadzono na zasadzie zamiaru leczenia; W analizach uwzględniono jedynie pierwszą zdiagnozowaną żylną chorobę zakrzepowo-zatorową po randomizacji. Modele proporcjonalnego hazardu Coxa zostały użyte do oszacowania współczynników hazardu i 95% przedziałów ufności dla porównania częstości zdarzeń w dwóch grupach. Podstawowa analiza koncentrowała się na zdarzeniach, które miały miejsce 30 marca 2008 r. Lub wcześniej; analizy wtórne obejmowały również osoby-lata i zdarzenia, które miały miejsce w okresie po 30 marca 2008 r., do czasu ostatecznej wizyty uczestnika w zamknięciu, kiedy zostało ujawnione przypisanie leczenia. Trzecie punkty końcowe obejmowały sprowokowaną i niesprowokowaną żylną chorobę zakrzepowo-zatorową, zatorowość płucną i zakrzepicę żył głębokich. Analizy podgrup porównywano wskaźniki żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej między grupami badanymi w zależności od obecności lub braku możliwych lub prawdopodobnych determinantów żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej.
Ponieważ żylna choroba zakrzepowo-zatorowa zwykle występuje w czasie epizodów sercowo-naczyniowych, dodatkowe analizy oceniały, czy widoczny wpływ rozuwastatyny w odniesieniu do żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej może być drugorzędny w stosunku do obserwowanej korzyści w odniesieniu do zdarzeń sercowo-naczyniowych. Zastosowano osobne modele proporcjonalnego hazardu w celu oszacowania zagrożenia specyficznego dla przyczyny żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej i specyficznego dla przyczyny zagrożenia pierwotnego zdarzenia sercowo-naczyniowego, z których każdy w analizach, które ocenzurowały dane kontrolne po pierwszym wystąpieniu któregokolwiek z tych zdarzeń
[podobne: sprzątanie poznań, kontenery socjalne, kontenery na gruz ]