Spodziewane badanie żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej po poważnej traumie cd

Częstość występowania choroby zakrzepowo-zatorowej oceniono również w przypadku kilku konkretnych urazów, w tym urazów rdzenia kręgowego i złamań miednicy, kości udowej, kości piszczelowej i kostki. Związki między potencjalnymi czynnikami ryzyka i zakrzepicą zostały określone za pomocą statystyki chi-kwadrat dla zmiennych jakościowych i testów t dla zmiennych ciągłych. Wszystkie podane wartości P są dwustronne. Klinicznie istotne czynniki statystycznie związane z zakrzepicą żył głębokich (P <0,05) oceniano następnie za pomocą regresji wieloczynnikowej i opracowano model prognostyczny22, 23. Wyniki
Badana populacja
W trakcie 28-miesięcznego okresu nauki, 1008 przyjęć do Regionalnej Jednostki Traumy Sunnybrook. W sumie 292 pacjentów nie kwalifikowało się z następujących powodów: wskaźnik ciężkości urazu mniejszy niż 9 (116 pacjentów); wczesny zrzut (89); przedwczesna śmierć (59); niemożność poddania się flebografii z powodu urazów stóp (15), niewydolności nerek (4) lub alergii na radiograficzne środki kontrastowe (2); przedłużająca się choroba krytyczna uniemożliwiająca transport do zestawu do badania wenografii (6); i potrzeba terapeutycznego leczenia przeciwzakrzepowego (1). Pozostałych 716 pacjentów poddano codziennemu nadzorowi klinicznemu i, jeśli było to technicznie możliwe, pletyzmografii impedancyjnej seryjnej.
Nie przeprowadzono próby wenografii u 85 pacjentów, ponieważ nie udzielono świadomej zgody (54 pacjentów), śmierć nastąpiła po 5 dniu, ale przed wykonaniem flebografii (29) lub objawową zatorowością płucną przed wykonaniem flebografii (2). Sekcje zwłok wykonane w 18 z 29 pacjentów, którzy zmarli po 5 dniu, potwierdzili przyczynę zgonu jako uraz głowy w 8 przypadkach, posocznicę z niewydolnością wielonarządową narządu 5, masywną zatorowość płucną w 3, zawał mięśnia sercowego w i rakotwórczość w 1. Sekcje nie wykonano u pozostałych 11 pacjentów, ale kliniczną przyczyną zgonu było uraz głowy u 7 i wielonarządowa niewydolność narządu związana z posocznicą w 4. Nie byliśmy w stanie zorganizować flebografii dla dodatkowych 188 pacjentów przed ich wypisaniem do domu lub przeniesieniem do innego ośrodka.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka początkowej kohorty pacjentów z traumą i kohorty badania (tych, w których była odpowiednia wenografia). Przeprowadzono próbę wenografii u pozostałych 443 pacjentów. U 56 pacjentów (12,6%) dostęp do żyły nie powiodło się w jednej lub obu nogach, aw 38 (8,6%), flebografia została uznana przez zespół ekspertów za niediagnostyczną. 349 pacjentów, u których flebografia kontrastu była odpowiednia, stanowiło kohortę do badań. Charakterystykę kliniczną początkowej kohorty pacjentów poddanych obserwacji zakrzepicy żył głębokich i tych, u których flebografia była odpowiednia, podsumowano w Tabeli 1.
Zakrzepicy żył głębokich
Spośród 349 pacjentów z odpowiednimi badaniami fleksograficznymi 201 (57,6%, przedział ufności 95%, 52,2 do 62,8) miało zakrzepicę żył głębokich. Proksymalną zakrzepicę żył głębokich zdiagnozowano u 63 pacjentów (18,1%, przedział ufności 95%, 14,2 do 22,5). Spośród 285 pacjentów z odpowiednimi badaniami fleksograficznymi na obu nogach, 18 procent miało obustronną zakrzepicę żył głębokich, a 3 procent miało obustronną proksymalną zakrzepicę żył głębokich. Czternastu pacjentów miało wyizolowaną proksymalną zakrzepicę żył głębokich (żyły łydek nie uczestniczyły), reprezentującą 22 procent osób z proksymalną zakrzepicą żył głębokich i 4 procent całej kohorty
[podobne: leczenie kanałowe warszawa, herbata oolong właściwości, skuteczne sposoby na opryszczkę ]

Powiązane tematy z artykułem: herbata oolong właściwości leczenie kanałowe warszawa skuteczne sposoby na opryszczkę